Jenaplan basisschool de Kring onder nieuw bestuur

25 augustus 2023
Jenaplan basisschool de Kring, gevestigd in het Schilderskwartier in Woerden, sluit met ingang van 1 september a.s. aan bij het bestuur van Stichting Klasse.
Sinds januari 2016 was de Kring onderdeel van Stichting Trinamiek, met negentien scholen in IJsselstein en omgeving. Binnen Trinamiek was De Kring de enige jenaplanschool en school in Woerden. Stichting Klasse vertegenwoordigt meerdere openbare scholen in het Groene Hart, waaronder drie in Woerden, en een jenaplanbasisschool in Gouda. "De overdracht is een weloverwogen keuze die beter is voor de toekomst van de school", aldus Cornelie Kool, bestuurder bij Trinamiek. "Dankzij de overdracht aan Stichting Klasse kan de Kring beter wortelen in het Woerdense."

Cristel Wieman, bestuurder van Stichting Klasse: "Met de overdracht van de Kring naar Stichting Klasse creëren we voor de school een sterkere uitgangspositie om samen te werken met onze andere basisscholen in Woerden en de mogelijkheid om het jenaplanonderwijs in volle kracht voort te zetten."

Gedurende het gehele traject van de verkenning, waarbij ook de MR van de school is betrokken, tot aan de uiteindelijke overdracht is er goed en constructief contact geweest tussen Trinamiek en Klasse. Cornelie Kool draagt dan ook met alle vertrouwen de school over aan Klasse.

Voor de leerlingen en ouders verandert er weinig. Voor de klas staan dezelfde vertrouwde leerkrachten. Klasse zal het onderwijs en het karakter van de school, onder leiding van directeur Cynthia Gottlieb, waarborgen en de school helpen verder te groeien en bloeien in kwaliteit en visie.